Aanspreken? Gewoon doen!

Van praten over aanspreken naar doen!

“Tachtig procent van de teams functioneert niet goed door een gebrek aan onderling aanspreken. Als we elkaar vaker aanspreken, kunnen we 28% productiever zijn, 12,5% meer omzet realiseren,16% meer kosten besparen en het verloop en verzuim met respectievelijk 15% en 11% terugdringen. Investeren in aanspreken leidt niet alleen tot een betere samenwerking, maar levert ook veel geld op.”

Dit is een van de conclusies uit drie jaar onderzoek van Gytha Heins over aanspreken op de werkvloer. “Ik spreek toch aan” en “Is het echt zo moeilijk?” waren mijn eerste gedachten bij het lezen van het boek. Ja, het is zo moeilijk. Ja, ik spreek aan en ook ik weet er goed omheen te draaien. Thuis spreken we onze partner en kinderen continu aan en wanneer we op het werk zijn, is dat opeens anders. Dan zijn er factoren die we laten meewegen. Dat meewegen is niet zo erg, het gaat om het besef dat je dat doet.

Dit en nog veel meer zorgt ervoor dat ik volledig achter het boek van Gytha sta en met veel plezier in samenwerking met haar het incompany Train-de-manager programma “Aanspreken? Gewoon doen’ heb ontwikkeld. In een periode van 6 maanden begeleiden wij de managers binnen jouw organisatie in het eigen maken van aanspreken voor henzelf en hun teams.

Ja, ik wil meer informatie over het programma Aanspreken? Gewoon doen!

Wat maakt het zo lastig om anderen aan te spreken?

Hoe kan ik stimuleren dat mijn mensen elkaar vaker aanspreken op hun gedrag?

We denken allemaal dat we moediger en duidelijker zijn dan we zijn. Goed voorbeeld gedrag is cruciaal. Meer aanspreken in jouw team begint dus bij het onder de loep nemen van je eigen aanspreekgedrag.

Nieuwsgierig naar het boek? Voor meer informatie over Gytha Heins of om het boek te bestellen: www.succesvolaanspreken.nl